Після вимушеної перерви на карантин, у Чернігівському академічному театрі ім. Т.Г.Шевченка відбулась гучна прем’єра фарсу «Приборкання норовливого» за п’єсою відомого українського драматурга Ярослава Стельмаха «Кохання у стилі бароко».
Хоча сюжет п’єси доволі простий, художній керівник театру Андрій Бакіров поставив її не без мудрості, глибини та філософських роздумів.
Події відбуваються у замку Графа (арт. Євген Бондар), закоренілого холостяка, для якого свобода важить понад усе. Разом з друзями Кущем (арт. Едуард Брагіда), та Шумицьким (арт .Борис Великий), Граф полює, пиячить, гуляє. В його володіннях темно й небезпечно. Скрізь відкриті провалля, б’ють в барабани, метають ножі, гримить грім. Напружена атмосфера відчувається з самого початку вистави: скажений темпоритм, динамічна пластика, гострі рухи, небезпека, холод, адреналін… І раптом серед цього торжества чоловічого его – жінка! Прекрасна Оляна (арт. Катерина Ткачук), ніжна, довірлива, романтична, приїздить з винахідливою служницею Ярисею (арт .Світлана Сурай), щоб виконати волю батьків й узяти законний шлюб зі своїм нареченим. Граф, звісно, не згоден, і вдається до різних хитрощів.
І починається війна між жіночим та чоловічим, красою й силою, логікою й інтуїцією, інь і янь… Герої танцюють на краю прірви, ходять по вістю леза, а їхні серця пульсують у ритмі барабанного дробу.
Хто переможе у цьому двобої? Як приборкати норовливого, приручити дракона — не зробивши жодного пострілу, не проливши жодної сльози?
Ключ до цього лежить глибоко на дні жіночого серця: ніжного, доброго, смиренного. Саме завдяки цим якостям Оляна мужньо витримує всі підступні випробування коханого. І тоді слабкість стає могутньою силою, що здатна зупиняти війни, вгамовувати бурі, перетворювати холостяцьке гніздо у казковий замок, а норовливе чудовисько на прекрасного принца.
Й вічний конфлікт жіночого та чоловічого, інь і янь , сили й слабкості, вичерпується, розвіюється й перетворюється на життєдайну енергію – кохання.
Ангеліна Велика